Трохи матеріалу для уроку про збереження довкілля.

«Людина і природа»

Увага! Можна використовувати не весь урок, а лише його частини. пункти 1-6 орієнтований на молодшу школу, тоді як 7-8 більше підходить середній школі. 

Тема уроку: Людина – частина природи.

Мета уроку: формувати в учнів уявлення про людину, про особливість і неповторність кожної особи; виявити взаємозв’язок між людиною та природою; виховувати сумлінність та наполегливість під час виконання завдань.

тривалість: 2 уроки

Місце проведення: класна кімната

 

Заняття:

  1. Обговоріть з учнями наступне:

Що таке природа? З чого складається навколишнє природне середовище? Місце людини в природі? Як людина взаємодіє з природою.

  1. Вправа “Мозковий штурм”. Гра “Навіщо нам природа?” (ступінь поваги до природи). Вчитель задає це запитання, а діти висувають свої версії, навіщо потрібна природа.

  2. Запропонуйте учням пригадати,які елементи природи вони зустріли дорогою до школи. Що і кого бачили під час останнього відпочинку на природі? Вправа-гра «Помітити зміни». Правила: вибирається один доброволець, учням пропонується запам’ятати як він виглядає, після цього ведучий виводить добровольця з класної кімнати та змінює будь-який елемент в одязі добровольця. Учні намагаються помітити зміни. Той хто перший здогадався –буде наступним у цій грі. Рекомендовано змінити до 5 учасників.

  3. Обговоріть з учнями як важливо помічати зміни,які відбуваються в довкіллі і як ми на них впливаємо. Як змінене навколишнє середовище впливає на нас?

  4. Перегляньте та обговоріть одне з рекомендованих відео «It all comes around», «It all comes back to you» або «Это совсем не про это». Що сталось на відео? Чому так відбулось? Що треба було зробити аби такого не сталось?

  5. Які ваші повсякдені звички є корисними для довкілля? А що бажано змінити?

  6. Вправа «Мій слід». Запропонуйте учням подумати та записати що вони викидали в смітник протягом останнього місяця. Попросіть їх назвати кількість видів речей(увага! Не обов’язково перераховувати, просто кількість). Далі попросіть учнів порахувати скільки із цих речей було зроблено з того, що може бути перероблене (як мінімум скло, метал, пластик).

  7. Покажіть учням презентацію “Одноразовый убийца” (https://www.slideshare.net/KORRussia/odnorazovie-ubiyci) та обговоріть з ними як зробити так аби сміття стало менше.

  8. Гра «Я завжди». Правила: ведучій називає якусь повсякденну звичку, починаючі словами «Я завжди…». Учні уважно слухають і якщо це корисно для довкілля та хлопають один раз в долоні, а якщо шкідливо – то тупають один раз ногою.

  9. Висновки: що нового дізнались на занятті? Що хотіли б ще дізнатись? Яку повсякденну звичку я вважаю найкориснішою? А яку бажаю змінити?

  10. Рекомендуємо закріпити що таке «екологічна поведінка» через перегляд та коментар до відео «Ecology is»

 

посилання на відеоролики:

https://www.youtube.com/watch?v=Ac1UV30jt_U – ecology is

https://www.youtube.com/watch?v=6UciDPAi9to – это не про это

https://www.youtube.com/watch?v=1Zco_bGEunM - It all comes back to you WWF Video

https://www.youtube.com/watch?v=iet5n2jArVs - WWF - It all comes around

Фільм “Под властью мусора” (УВАГА! Виробництво:РФ)

https://www.youtube.com/watch?v=jx3DDiblwaA

Коментарі